با توجه به محدودیت های فعلی برای ارتباط در واتساپ و اینستاگرام، استفاده از گارانتی محصولات کامان از طریق وب سایت نیز فراهم شده است.
با توجه به محدودیت های فعلی برای ارتباط در واتساپ و اینستاگرام، استفاده از گارانتی محصولات کامان از طریق وب سایت نیز فراهم شده است.

موثرترین روش مراقبت از مو

وقتی پوست و موی خوبی دارید حس بهتری نسبت به خودتان دارید. مراقبت از مو یکی از مهم ترین کارهایی است که برای تکمیل زیبایی و داشتن موهایی سالم باید انجام داد.

مراقبت از مو مانند مراقبت از پوست به جنس و مدل موی هر فرد بستگی دارد که باید با تحقیق و بررسی عادات روزانه مناسب موهای خود را پیدا کنید.  روش‌های مراقبت از مو تاثیر بسزایی در رشد و سلامتی آن دارد. ما در اینجا اطلاعاتی که نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهیم تا از موهای  خود فوق العاده خود مراقبت کنید.

برنامه مراقبت از مو چه تاثیری بر مو دارد؟

مراقبت از مو می‌تواند از آسیب و مشکلات احتمالی جلوگیری کند. همچنین اگر فردی دچار مسائلی مانند ریزش مو، خارش مو، شوره سر، وز شدن یا موخوره باشد به طریق این مراقبت‌های روزانه میتوان آنها را درمان کرد.

عواملی که بر برنامه مراقبت از مو تاثیر گذار است
جنس موها
جنس موها در طبقه بندی مختلفی قرار می‌گیرند این که موها نازک، ضخیم یا معمولی باشند. 
مدل موها
همچنین مدل آنها مانند صاف، مجعد، فر و… در روال روزمره تاثیر دارد. برای مثال موهای صاف سریع تر از موهای فر چرب به نظر می‌رسند.
موهای رنگ شده
مراقبت از مو در صورتی که رنگ شده باشد به دلیل آسیب وارد شده نیازمند توجه بیشتری است.


توصیه هایی برای مراقبت از موها
 تغذیه مناسب 
برای درمان ریزش مو و همچنین افزایش رویش موها بهتر است قبل از هر اقدامی و استفاده از داروها و مکمل های دارویی تغذیه مناسبی داشته باشیم. سعی کنید به مقدار کافی پروتئین مصرف کنید چرا که افرادی که کمتر پروتئین مصرف میکنند بیشتر به ریزش مو دچار می‌شوند.
توجه به سلامت پوست سر 

پوست سر زمینه رشد موهایی هست که شما به آن ها توجه زیادی دارین و در زیبایی ظاهری شما نقش مهمی دارد. نقش پوست سر برای موها مانند نقش خاک و زمین برای رشد گیاه است. اگر خاک و ریشه یک گیاه وضعیت مطلوبی نداشته باشد نمیتوان از گیاه انتظار رشد مطلوب داشت و  ماساژ روزانه سر می‌تواند کمک زیادی افزایش رشد مو و تقویت سلامت پوست سر کند، با انجام روزانه 5 دقیقه ماساژ سر میتوان به ضخیم تر شدن موها کمک کرد، این کار را میتوانید با انواع روغن های تقویتی انجام دهید.

پرهیزاز زیاده روی در شانه زدن و حرارت دادن به مو 
در شانه زدن موها تعادل را رعایت کنید، نه آن قدر از شانه استفاده کنید که پوست سر را خراش دهید و نه آن قدر در شانه زدن کم کاری کنید که به سلامت مو ضربه بزنید. شانه زدن موها باعث میشود پوست سر تحریک شود و روغنی بین موها ایجاد کند که به رشد موها کمک می‌کند و برای سلامت مو مفید است. موهای خیس هنگام شانه کردن خیلی آسان تر می‌شکنند، پس بهتر است موهای خیس گره خورده و نمدار خود را با شانه ی دندانه درشت شانه کنید. همچنین نباید موها را با آب بسیار داغ شست و با حرارت مستقیم خشک کرد و حالت داد. استفاده از وسایلی مثل اتو مو و سشوار اثرات مخربی مثل موخوره و خشک شدن بافت مو را به همراه دارد. قبل از استفاده از اتو مو یا سشوار از یک محافظت حرارتی مو استفاده کنید مانند دوفاز موی کامان این محصولات ضمن مراقبت از موی سر در برابر آسیب های حرارتی، ویتامین ها و پروتئین هایی دارند که  سلامت ظاهر موهای شما را بهبود می‌بخشند.

دوری از استرس
استرس و نگرانی از عوامل ریزش مو است. اگر شما از هزاران ماده قوی و تقویت  کننده مو استفاده کنید و با رژیم تغذیه به دنبال افزایش رشد موهای خود باشید با وجود استرس موفق نخواهید شد.
پرهیز از شامپو کردن زیاد مو 
شامپو کردن و شست و شوی زیاد موها می‌تواند اثرات مخربی را بر ریشه و ساقه موهای شما داشته باشد، به همین دلیل در شست وشوی موها تعادل را رعایت کنید. شست و شوی موها دو و سه بار در هفته میتواند روغن های طبیعی را به مو برساند و موها بتوانند خود را ترمیم کنند و  مرطوب بمانند. اما اگر این جمع چربی در پوست سر زیاد باشد موجب ایجاد شوره سر و خارش پوست میشود.
استفاده از نرم کننده و آبرسان مو 
از نرم کننده و آبرسان مو عافل نشوید این محصولات دو دسته هستند، دسته اول را در حمام و بعد از شامپو کردن موهایتان باید استفاده کنید و سپس آبکشی کنید و تنها اثار کمی از آن روی موهایتان بماند و دسته دوم بعد از استحمام برای نرم تر شدن مو و سهولت در شانه کردن و نیاز به آبکشی ندارد. میتوانید از کرم های آبرسان از جمله کرم آبرسان موی کامان مناسب با موی خود استفاده کنید که حاوی عناصر آبرسان مو مانند روغن نارگیل باشد. نرم کننده را از وسط ساقه تا نوک موهای خود بزنید. هیچ وقت آن را به ریشه موهای خود نزنید.
توجه به بهداشت روبالشی
با توجه به این که مقدار زیادی از شبانه روز در حال استراحت و خواب هستیم توجه به بهداشت روبالشی که موهای ما مستقیم بر روی آن قرار میگیرد بسیار پر اهمیت است. برای افزایش رشد مو باید محیطی که موها دائم با آن در ارتباط هستند نیز تمیز باشد. علاوه بر این بهتر است به جای استفاده از روبالشی نخی از روبالشی های ابریشمی استفاده کنید، زیرا ابرشم نرم تر است و اصطکاک کم تری با موها ایجاد میکند، روبالشی های نخی بیشتر باعث شکست موها میشود.
کوتاه کردن مرتب موها
کوتاه کردن مرتب موها برای داشتن موهای بلند و زیبا بسیار اهمیت دارد. هر تار مو 2 تا 6 سال عمر میکند و در پابان عمر خود ضعیف میشود. پس موهای بلند، شکننده آسیب پذیرند و بیشتر موخوره میگیرند. برای مراقبت از موها آنهارا در فاصله زمانی 8 تا 12 ماه کوتاه کنید و اگر موخوره بیشتری داری این فاصه را کمتر کنید.

1
2
3
4
5
6
7
8