با توجه به محدودیت های فعلی برای ارتباط در واتساپ و اینستاگرام، استفاده از گارانتی محصولات کامان از طریق وب سایت نیز فراهم شده است.

بهترین روش های مراقبت از پوست

سلامتی پوست صورت تاثیر چشمگیری در زیبایی ما دارد لذا اگر راه های مراقبت از پوست صورت را بدانید میتوانید پیری پوست را تا سال ها به تاخیر بیندازید.

یکی از دغدغه های خانم ها و بسیاری از آقایون مراقبت از پوست صورت هست. چه به منظور کاهش چین و چروک پوست و چه به منظور کاهش آکنه و جوش، همه باید اقداماتی برای سلامت پوست انجام دهند. هیچکس دوست ندارد وقتی در آیینه نگاه می­کند ببیند چین و چروک جدیدی به پوست صورتش اضافه شده است. پس همه ما در تلاش هستیم به هر وسیله ای که شده روند پیری و ایجاد چین و چروک هارو به تعویق بیندازیم. جای این که به برنامه روزانه پوست به عنوان یک کار طاقت فرسا نگاه کنیم می توانیم به عنوان یک کار لذت بخش و آرامش بخش نگاه کنیم و آن را با آرامش و به صورت دائم انجام دهیم. البته ناگفته نماند نتیجه گیری از محصولات بهداشتی، پوستی در تصمیم ما بسیار مهم است. پس باید با دقت و وسواس بیشتری محصولات پوستی و آرایشی را انتخاب کنیم.

در این مقاله به مواردی که کمک می­کند پوستی سالم داشته باشیم اشاره می­کنیم.

1-شست و شوی صورت  

زمانی که با آرایش بخوابید تمام موارد آرایشی، سموم و چربی­ها روی پوست جمع شده باعث بروز مشکلات پوستی از جمله مسدود شدن منافذ پوست و جوش و آکنه می­شود. پاکسازی صورت پیشگری از مشکلات پوستی می­‌کند. شستن پوست و تمیز نگه داشتن آن از آلاینده‌­ها یکی از مهم ترین راه های مراقبت از پوست است. ولی در نظر داشته باشید که اگر تمام چربی‌­های پوست را بشویید، پوست در خطر خشکی، التهاب قرار می‌­گیرد. می­‌توانید به صورت هفتگی از لایه بردار و اسکراب استفاده کنید. صورت را دست کم 2 بار در روز بشویید یک بار صبح و یک بار قبل از خواب.  پاک کننده های صورت به شما در برطرف کردن لک و و آلودگی­ ها کمک می­کند.

2-استفاده از ضدآفتاب

کاهش قرار گیری در معرض نور خورشید، اولین مهم ترین قدم برای محافظت از پوست است. برخورد آفتاب با پوست در حد اعتدال مناسب و مفید هست ولی بیش ازحد باعث ایجاد بیماری ­های پوستی آفتاب سوختگی و سرطان می­شود و همچنین باعث ایجاد پیری زود­رس نیز می­شود. به همین دلیل استفاده از ضد آفتاب باید جزء روتین پوست باشد و استفاده از این در طول روز مهم و ضروری است. بعضی از لوازم­ های آرایشی و مرطوب کنند­ه­ ها حاوی ضد آفتاب هستند ولی این مقدار از ضد آفتاب برای کل روز کافی نیست و باید از کرم ضدآفتاب نیز استفاده شود.

3- شست و شوی براش­ها و اسفنج­های آرایشی

براش­ها و اسفنج ­های آرایشی می­تواند محل تجمع باکتری­های ایجاد کننده انواع آلودگی­ باشد. با وجود این بسیاری از خانوم­ها براش­های آرایشی خود را نمی­شویند. براش­های آلوده باعث ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست می­شوند و سلامت پوست را به خطر می­اندازند.

4- استفاده از مرطوب کننده و انواع سرم­های پوستی

بعد از ضدآفتاب مرطوب کننده مهم ترین محصولی هست که می­توان به برنامه روزانه مراقبت از پوست اضافه کرد. پوست شما چه چرب باشد چه خشک یا چیزی بین این دو، انتخاب مرطوب کننده با نوع پوستتان می­تواند سبب تفاوت­های چشمگیری در زیبایی صورت شما شود. سرم­های پوستی خیلی قوی­تر از مرطوب کننده­ها هستند، بنابراین با استفاده از مقدار کمی از این سرم­ها خیلی زود می­توانید شاهد نتایج آن باشید.

5-گوشی تلفن همراه خود را تمیز کنید  

شیشه تلفن همراه بسیار آلوده است. همین صفحه لمسی مورد علاقه­ ی ما حتی می­تواند از وقتی که کسی توی صورت­ مان عطسه می‌­کند هم میکروب بیشتری منتقل کند. وقتی با تلفن همراه حرف می­زنیم میکروب­ها به سمت گونه ­ها و فک ما حرکت می‌­کند و باعث جوش زدن و تحریک پوست

می­‌شود، پس برای تمیز نگهداشتن گوشی موبایل و البته صورت روزی چندین بار موبایل خود را با دستمال مرطوب ضدعفونی کنید.

6-مصرف دخانیات و نوشیدنی­های الکلی

یکی ازمهم‌­ترین راه­های مراقبت از پوست کنار گذاشتن دخانیات و دوری از نوشیدنی­های الکلی است. سیگار و قلیان تاثیرات بسیار زیادی روی پوست صورت دارند و باعث ایجاد لک­های زرد و چین و چروک بر روی پوست می‌­شوند، این دو باعث می­‌شوند خون و اکسیژن به خوبی به پوست نرسد. از اثرات نوشیدنی­ های الکلی بر روی پوست می­توان به گودی، افتادگی و پف زیر چشم اشاره کرد که از نشانه­ های بیش از حد نوشیدنی­ های الکلی است. همچنین مصرف الکل باعث کم آبی پوست می­‌شوند.

7-به اندازه کافی بخوابید

خواب نقش زیادی در سلامت بدن و زیبایی صورت و پوست دارد. شما باید هر شب هفت تا هشت ساعت بخوابید تا بدنتان برای ترمیم و به دست آوردن انرژی دوباره برای روز بعد زمان داشته باشد. اگر به بدنتان برای استراحت و تجدید نیرو زمان کافی ندهید، در نهایت با پف چشم، جوش، چین و چروک، التهاب و دیگر مشکلات پوستی مواجه می‌­شوید. کم ­خوابی یا بی­خوابی گردش خون را پایین می­ آورد و باعث می­‌شود رنگ پریده به نظر بیایید. شب هنگام بهترین زمان برای بازسازی سلول­های پوست است بنابراین اگر می­خواهید پوست خود را تغذیه و آبرسانی کنید بهتر است این کار را قبل از خواب انجام دهید.

8- زیاد آب بنوشید

آب سمومی که موجب قرمزی و الهاب می‌­شود را از بین می­برد، آب کافی به انتقال موارد مغذی و اکسیژن کافی به پوست کمک می­‌کند و مانع کمبود رطوبت و خشکی پوست، و در نتیجه پیری زودرس می‌­شود. آب اسید هیالورونیکی که در پوست وجود دارد را افزایش می­‌دهد و پوست را شاداب نگه می­‌دارد. روزانه 8 لیوان آب مصرف کنید و اگر در آّب و هوای گرم‌­تری زندگی می‌­کنید از آب بیشتری اسفاده کنید.

9-از لایه بردار استفاده کنید

وقتی منافذ ریز پوست با آلودگی، چربی، سلول­های مرده، کراتین و پروتئین­‌هایی که روی سطح پوست زندگی می­‌کنند پر شوند بزرگ­تر به نظر می­‌رسند. پس این منافذ را ببندید تا کوچک­تر شوند. برای تمیز کردن و بستن منافذ پوست روزانه به طور مرتب پوست را با ژل­های درمان آکنه لایه برداری کنید.

10-تغذیه

تحقیقات نشان می­‌دهند غذاهای سرخ کردنی و پر چربی چروک‌­های پوستی را افزایش می­‌دهند. پنیرهای خامه ای و گوشت قرمز به نام چربی ­های سالخوردگی معروفند زیرا باعث پیری پوست می‌­شوند. برای بازسازی سلول­های پوست و بازیابی روند جوانسازی آن بهتر است به پروتئین­های سبک مانند ماهی، گوشت سفید، لوبیا و عدس روی بیاورید. اگر دقت کرده باشید کرم­های ضد چروک بسیاری دارای آنتی اکسیدان­های گیاهی مانند قارچ و سویا هستند.

در بالا چند نکته ساده برای داشتن پوستی زیبا و سالم گفته شد.شما این موارد رو در زندگی روزمره رعایت می­‌کنید؟

1
2
3
4
5
6
7
8