با توجه به محدودیت های فعلی برای ارتباط در واتساپ و اینستاگرام، استفاده از گارانتی محصولات کامان از طریق وب سایت نیز فراهم شده است.
با توجه به محدودیت های فعلی برای ارتباط در واتساپ و اینستاگرام، استفاده از گارانتی محصولات کامان از طریق وب سایت نیز فراهم شده است.

ساده ترین و تاثیرگذار ترین روتین پوستی

پوست یکی از مهمترین قسمتهای بدن هست که با هر گونه آسیب داخلی و خارجی را بروز میدهد. برای داشتن یک پوست خوب و مناسب باید از آن نگهداری کنیم و به آن رسیدگی کنیم. مشکلات پوستی همیشه به ژنتیک بستگی ندارد و ارثی نیست، گاهی عادتهای زندگی روی آن تاثیر زیادی دارد.

روتین پوستی
داشتن یک روتین پوستی مناسب بر روی ظاهر و سلامتی پوست تاثیر دارد. شما برای داشتن پوستی صاف و شفاف و سالم نیاز به روتین پوستی مناسب پوست خود دارید، داشتن روتین پوستی علاوه بر زیبایی به جلوگیری از بروز هر گونه بیماری پوستی نیست جلوگیری می‌کند.
حال شاید این سوال برای شما پیش بیاد که روتین پوستی چیست؟ روتین پوستی به مجموعه ای از مراقبت از پوست گفته می‌شود که به کمک محصولات پوستی هست و در طول روز انجام می‌شود.
روتین پوستی فقط برای افرادی نیست که دچاره مشکلات پوستی هستن و تمام افراد با هر نوع پوستی باید از روتین پوستی استفاده کنند.
روتین های پوستی در دو نوبت صبح و شب تقسیم می‌شوند.
شما بر اساس نوع پوستی که دارید ( چرب، خشک، نرمال، مختلط، حساس ) باید از روتین پوستی مناسب خود استفاده کنید.

روتین پوستی به 3 دسته تقسیم میشود:
1.    شست و شو و پاک کننده 
2.    تونر
3.    محصولات مراقبتی 
پوست های چرب به دلیل داشتن چربی و سبوم اضافه باید از پاک کننده قوی تری نسبت به پوست های خشک و نرمال استفاده کنند.
روتین پوستی روز  
شست و شو و انتخاب پاک کننده 
مهمترین قسمت در روتین پوستی، شست و شوی صورت هست؛ پوست صورت در طول روز در معرض آلودگی های زیادی قرار 
میگیرد به همین خاطر اولین چیزی که باید در روتین پوستی در نظر بگیرید، شست و شو هست.
بزرگترین دغدغه ی افراد با پوست چرب و دارای آکنه، شست و شوی صورت و تنظیم چربی پوست هست.
شست و شوی صورت میتواند با فوم، ژل و دستمال مرطوب باشد.
تمام افراد با هر نوع مدل پوست ( چرب، خشک، نرمال، مختلط، حساس ) میتوانند با ژل های شست وشوی صورت کامان صورت خود را به آرامی و با آب ولرم بشویند.

تونر 
یکی از مراحل روتین پوستی استفاده از تونر هست. pH پوست در تماس با شوینده تغییر خواهد کرد و تونر به تنظیم pHپوست کمک میکند و رطوبت از دست رفته رو به پوست برمیگرداند. درگذشته تونر ها به پایه الکل بودن و برای خشک کردن پوست چرب استفاده میشدند ولی امروز تونر یک محصول مکمل برای پوست هست و کمک به جذب مواد مغذی میکند. تونر ها با نفوذ به عمق پوست ذرات گرد و آلودگی و موارد آرایشی را از پوست پاک میکنند.
مرطوب کننده 
مرحله بعد از تونر استفاده از مرطوب کننده هست. مرطوب کننده ها به حذف رطوب پوست کمک میکند و باعث جذب بهتر سرم های پوستی میشود. شاید افرادی پوست چرب دارند، فکر کنند که نیازی به مرطوب کننده ندارند ولی باید گفت که همه افراد باید از مرطوب کننده مناسب نوع پوستی خود استفاده کنند. افرادی که دارای پوست چرب و آکنه دار هستند باید از مرطوب کننده ای که بر پایه آب استفاده کنند .

ضدآفتاب
در روتین پوستی روزانه باید از ضد آفتاب استفاده شود، مهم¬ترین بخش روتین پوستی روزانه ضد آفتاب هست. بعضی از افراد فکر میکنند اگر در خانه یا محیط کار هستن نیازی به ضدآفتاب ندارند ولی این تفکر اشتباه هست زیرا نور اشعه یو.وی (UV) از پنجره نیز عبور میکند. شما در هر شرایط آب و هوایی حتی در هوای ابری نیز  بهتر است از ضد آفتاب استفاده کنید. 
نکته: بهترین ضدآفتاب هم در طول روز نیاز به تمدید دارد و فقط 3 ساعت اثربخشی دارد، در استفاده از ضدآفتاب دست دل بازی کنید و به اندازه 2 بند انگشت از آن استفاده کنید.
روتین پوستی شب
 در روتین شب تمام مواردی که در روتین روز گفته شد بهتر است  انجام شود اعم از شست وشو، تونر و مرطوب کننده؛ بعد از گذشت یک روز کامل باید رسیدگی بیشتر و بهتری به پوست داشته باشید. اهمیت روتین پوستی شب بسیار بالا هست.
در شب به هیچ عنوان نباید با آرایش خوابید وجود آرایش بر روی پوست باعث ایجاد آکنه میشود.
پاک کننده ها
اولین قدم در روتین شب، پاک کردن صورت از آلودگی و موارد آرایشی هست برای این کار بهتر هست از میسلار یا دستمال مرطوب استفاده کنید. تمام آرایش خود  را با پدهای آرایشی پاک کرده و سپس به سراغ مرحله دوم یعنی شست و شو بروید.
تونر 
بعد از شست وشو صورت ار تونر استفاده کنید تا آلودگی های باقی مانده روی پوست از بین برود و پوست آماده برای سرم ها و مرطوب کننده ها باشد. 
سرم ها 
سرم ها مدل های مختلف و کاراییهای مختلفی دارند. هر شخص با توجه به نوع نیاز پوست باید از سرم مخصوص پوست خود استفاده کند. استفاده از سرم ها بهتر است از 25 سالگی شروع شود، افراد در این رنج سنی نیاز به سرم های سفت کننده دارند که از چین چروک جلوگیری شود، افراد با پوست چرب نیاز به سرمی دارند که از وجود جوش و آکنه جلوگیری کند، سرم های حاوی ویتامینC  روشن کننده هستند، سرم ها مواد مغذی هستند که نیازهای پوست رو تامین میکند.
کرم دورچشم
پوست دور چشم بسیار نازکتر و حساس تر از نواحی دیگر هست و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. کرمهای دور چشم بهتر هست از 25 سالگی به بعد استفاده شوند. عدم استفاده از کرم دورچشم باعث تیرگی و چین و چروک دور چشم میشود.
آبرسان 
مرحله آخر استفاده از آبرسان هست. در انتهای روتین پوستی از آبرسان استفاده کنید، آبرسان باعث شادابی و درخشانی پوست میشود. در این مرحله میتوانید از بمب آبرسان کامان استفاده کنید.

روتین هفتگی در هفته بهتر است از لایه بردارها یا ماسک های اسکرابی و لایه بردارد استفاده کنید ،همچنین از ماسک های اسکرابی برای لب ها  استفاده از ماسک ها به درخشان و، شفاف شدن و سالم ماندن پوست کمک میکند و تا حد زیادی از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. با انجام این روتین ساده میتواند پوستی شاداب و سالم داشته باشید .

1
2
3
4
5
6
7
8