با توجه به محدودیت های فعلی برای ارتباط در واتساپ و اینستاگرام، استفاده از گارانتی محصولات کامان از طریق وب سایت نیز فراهم شده است.

بهترین محصولات مراقبت از موها دربرابر حرارت

مراقبت از مو دربرابر حرارت مسئله مهمی است که باید به صورت ویژه به آن توجه داشت. محصولات مراقبت مو از حرارت زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کند تا سلامت موهای خود را حفظ کنید.

محصولات مراقبت از مو دربرابر حرارت

مراقبت از مو دربرابر حرارت مسئله‌ای است که همه باید از آن اطلاع داشته باشیم، زیرا استفاده از محصولات حرارتی مانند سشوار، اتو مو، حالت‌دهنده و … به بخشی از روتین همه ما تبدیل شده است. اگر مراقبت مو از حرارت به خوبی انجام نشود، می‌تواند مشکلات زیادی را برای سلامتی موهای شما در پی داشته باشد. محافظت از حرارت مو راهکارهای ساده‌ای دارد که فقط کافی است شما از آن‌ها آگاه شوید. اگر حفظ سلامت موها و مراقبت از مو دربرابر حرارت برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است تا پایان این مقاله با کامان همراه باشید تا تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را بدست آورید.

اسپری مو

حرارت چه مشکلاتی برای موهای ما ایجاد می‌کند

پیش از اینکه با محصولات و روش‌های مراقبت مو از حرارت آشنا شویم، باید نسبت به آسیب‌هایی که این حرارت‌ها می‌توانند به موهای ما وارد کنند آگاهی پیدا کنیم. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید کارهای ساده و روزمره شما مانند استفاده سشوار یا اتو مو اصلی‌ترین دلایل آسیب‌دیدگی موها هستند؛ درست به همین دلیل است که مراقبت از مو دربرابر حرارت باید در روتین زندگی ما قرار بگیرد. اصلی‌ترین مشکلاتی که حرارت می‌توند برای موهای ما در پی داشته باشد به صورت زیر قابل بیان است:

  1. از بین بردن کراتین موها

یکی از بخش‌های ساختار مو، پروتئین‌های کراتین هستند که قرار گرفتن آن‌ها دربرابر حرارت می‌تواند باعث تغییر در ساختار آن می‌شود. تغییر در ساختار می‌تواند به معنای صاف شدن یا فر شدن موهای شما شود.

  1. خشک شدن موها

یکی دیگر از عوارض حرارت از بین رفتن رطوبت ساقه موها و خشک شدن بیش از حد آن‌ها باشد. خشکی بیش از حد موها می‌تواند باعث شکنندگی و ضعیف شدن آن‌ها شود.

  1. تغییر رنگ مو

حرارت سشوار یا اتو می‌تواند به مرور باعث تغییر رنگ موهای شما شود. این مسئله بیشتر در موهای رنگ‌شده قابل مشاهده است.

  1. آسیب به پوست سر

استفاده از محصولات حرارتی می‌تواند مشکلات مختلفی مانند سوختگی یا خارش را برای پوست سر شما در پی داشته باشد.

قطعا پس از خواندن این موارد به این نکته پی برده‌اید که بسیاری از مشکلاتی که برای موهای ما ایجاد شده است ناشی از مراقبت نکردن از آن دربرابر حرارت است. الان درست زمانی است که باید روتین مراقبت موی خود را تغییر دهید.

روش‌های مراقبت از مو دربرابر حرارت

برای مراقبت مو از حرارت نیاز نیست کارهای پیچیده، سخت و پر هزینه‌ای را انجام دهید. تنها کافی است روش‌های درست محافظت از حرارت مو را تشخیص داده و به خوبی آن‌ها را اجرا کنید. موارد زیر درست همان چیزهایی هستند که به شما کمک می‌کنند نتیجه بهتری برای مراقبت از مو دربرابر حرارت دریافت کنید.

انتخاب وسیله حرارتی مناسب

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که یکی از اصلی‌ترین عوامل مراقبت مو از حرارت، انتخاب درست وسیله حرارتی است. بدنه اتو مو یا بابلیس به طور مستقیم با موهای شما برخورد دارد؛ بنابراین باید انتخاب درستی داشته باشید. ابزارهای حالت‌دهنده معمولی و بی‌کیفیت، به طور معمول از فلز ساخته شده‌اند. این بدنه فلزی به شکل یکنواخت گرم نمی‌شود به همین دلیل می‌توانند باعث آسیب دیدن تار مو شوند. بهترین جنس ابزار حرارتی از نظر کارشناسان و متخصصان جنس سرامیک، تیتانیوم و تورمالین است.

انتخاب ابزار حرارتی متناسب با اندازه موها

شاید تصور کنید این مسئله اصلا اهمیتی ندارد، اما این باوری اشتباه است. اگر موهای شما کوتاه یا نازک است، بهتر است از وسایل کوچکتر از 1 اینچ ستفاده کنید، زیرا تولید حرارت در صفحات بزرگ بیشتر است به همین دلیل می‌تواند به موهای شما آسیب برساند. افرادی که موهای ضخیم و بلند دارند بهتر است از وسایل با صفحات بزرگتر از 1 اینچ استفاده کنند، زیرا اتو موهای کوچک و متوسط نمی‌توانند موهای پرپشت و ضخیم را به خوبی حالت دهند و نیازمند تکرار بیشتر هستند. همین تکرار میزان آسیب‌دیدگی موهای شما را افزایش می‌دهد.

استفاده از محصولات حرارتی روی موهای خشک

یکی از بزرگ‌ترین عواملی که می‌تواند باعث آسیب‌دیدگی موهای شما دربرابر حرارت شود، استفاده از ابزارهای حرارتی روی موهای خیس و مرطوب است. خیس بودن موها آسیب‌دیدگی موهای شما را چندین برابر کند. برای استفاده از سشوار بهتر است با استفاده از حوله آب اضافی موهای خود را بگیرید، سپس موهای خود را به دسته‌های کوچک‌تر تقسیم کرده و با کمترین درجه موهای خود را خشک کنید.

مراقبت ازمو

استفاده از محصولات مراقبت مو از حرارت

داشتن یک روتین مراقبتی کامل و درست در کنار رعایت نکات ساده بالا می‌تواند به شما برای مراقبت از مو دربرابر حرارت کمک کند. سرم‌ها، اسپری‌ها، ماسک‌ها و کرم‌های مراقبت مو متنوعی وجود دارند که با ترکیبات غنی خود همانند یک لایه محافظ عمل کرده و برای محافظت از حرارت مو کاربرد دارند. محصولات مراقبت از مو دربرابر حرارت را عموما باید قبل از استفاده از اتو مو یا سشوار استفاده کنید. مواد تشکیل‌دهنده این محصولات همانند یک لایه محافظ سطح و منافذ مو را پوشش داده و با حفظ رطوبت آن مانع از آسیب‌دیدگی یا خشکی آن می‌شوند. برای مشاهده نتیجه بهتر علاوه‌بر استفاده از محصولات قبل از سشوار یا اتو، بهتر است از شامپوها یا ماسک موهای مناسب به صورت مرتب استفاده کنید. استفاده از ماسک مو و نرم‌کننده‌ها میزان لطافت موها را افزایش داده و می‌تواند آسیب‌دیدگی موهای شما را کاهش دهد.

برای مراقبت از مو دربرابر حرارت از چه محصولاتی استفاده کنیم

اکنون زمان آن رسیده است تا محصولاتی را به شما معرفی کنیم که بتوانند به خوبی از موهای شما دربرابر حرارت محافظت کنند. این محصولات دارای ترکیباتی هستند که به خوبی به این نیاز پاسخ داده و به شما برای مراقبت مو از حرارت کمک می‌کند.

  1. اسپری ضد حرارت مو

 این اسپری می‌تواند از موها تا حرارت 200 درجه سانتی گراد محافظت کند. ترکیبات این محصول دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی هستند و مانع از ایجاد خشکی یا شکنندگی موها می‌شوند.

  1. اسپری مو 10 کاره

 این محصول علاوه‌بر محافظت از حرارت مو، الکتریسیته ساکن را از بین برده و به نرمی و لطافت موهای شما کمک می‌کند. اسپری حاوی روغن جوجوبا است و با تقویت موها به آبرسانی مو و جلوگیری از خشکی و دهیدراته شدن موها کمک می‌کند.

  1. اسپری محافظ حرارتی مو

 این اسپری از موها تا حرارت 200 درجه سانتی گراد محافظت کرده و به عنوان یک حجم‌دهنده کاربردی برای موهای کم پشت و نازک مناسب است. با استفاده از این محصول لطافت و حالت‌پذیری موهای شما افزایش پیدا می‌کند.

  1. ماسک مو نرم کننده و رطوبت رسان مو

این ماسک مو به دلیل داشتن کراتین در ترکیبات خود به ترمیم ساختار پروتئین‌های مو کمک می‌کند. این محصول رطوبت موردنیاز موهای شما را تامین کرده و از خشکی و شکنندگی آن جلوگیری می‌کند.

موی سالم

 

موهایی سالم با مراقبت درست از مو

در طول این مقاله سعی کردیم تا اهمیت مراقبت از مو دربرابر حرارت را برای شما بیان کنیم. راهکارهای ساده‌ای وجود دارند که می‌توانند این آسیب‌ها را کاهش داده و به محافظت از حرارت موها شما کمک کنند. اگر دوست دارید موهایی سالم و درخشان داده باشید، بهتر است استفاده از ابزارهای حرارتی را به حداقل برسانید یا به شکل درست از آن‌ها استفاده کنید. برای مراقبت مو از حرارت پیش از هر کاری محصولات مناسب با نیازهای مو تهیه کرده و پیش از استفاده از سشوار، اتو یا هر حالت‌دهنده دیگری از آن استفاده کنید. شامپوها و ماسک موهای مناسب را در روتین مراقبتی خود قرار داده و با رعایت نکات بالا، سلامتی را به موهای خود هدیه دهید.

سوالات متداول

  • آیا استفاده از سشوار برای موها ضرر دارد؟

درصورتی که شما به صورت نادرست و بدون محصولات مراقبت مو از سشوار استفاده کنید، می‌تواند به موهای شما آسیب برساند.

  • آیا امکان استفاده از این محصولات پس از آسیب‌دیدگی موها وجود دارد؟

بله، بسیاری از این محصولات دارای خاصیت ترمیم‌کنندگی هم هستند و می‌توانند ضمن بازسازی موها از آسیب‌دیدگی بیشتر جلوگیری کنند.

  • استفاده از محصولات حرارتی می‌تواند چه آسیب‌هایی به موهای شما وارد کند؟

از بین رفتن ساختار مو، خشک شدن موها، شکنندگی، تغییر رنگ موها و … از اصلی‌ترین آسیب‌هایی هستند که می‌توانند برای موهای شما ایجاد شوند.

1
2
3
4
5
6
7
8